fredag 27 mars 2015

Besök på trädgårdsmässan Älvsjö/Stockholm

I går var jag och kusin M på Trädgårdsmässan “Sommarsalong” på Älvsjömässan i Stockholm. Vi brukar “hänga på låset” klockan 9:00 på öppningsdagen, för att slippa den allra värsta trängseln. Så gjorde vi även i år och kände oss väldigt nöjda med det, men vi upptäckte snart att det var en sjuherrans massa andra människor som också kommit på denna briljanta idé. Ensamma var vi inte!! nordiskatradgardar_logo_ad11025710_10153111050341092_1228051029830191063_n
Fast jag har sagt mig själv att man absolut inte behöver gå på den här trädgårdsmässan varje år, så kunde jag inte hålla mig borta i år i alla fall! Man behöver alltid inspiration, intalar jag mig själv.
Några inspirationsbilder kommer här:
IMG_1547IMG_1553IMG_1560
IMG_1554IMG_1559
IMG_1552IMG_1556
IMG_1565IMG_1566IMG_1569
Jag röstade på den fina blå balkong som INDISKA gjort och på den fågelholk som ger en idé om att återbruka en piltavla.
Men den häftigaste balkongen var nog ändå “Black Sabbath” med solstol av ett gammalt bildäck och en hel del skrot och gamla motorsågar som dekoration. Inte fin i mitt tycke, men mycket kreativ.
Förutom inspiration hittar man massor med människor som har en fantastisk kunskap och härligt smittande entusiasm över allt som har med trädgård, odling och växtlighet att göra. Man kan ju t.ex. bygga en egen trädgård av gamla böcker (mittenbilden ovan).
IMG_1571 IMG_1573
Fröer och 2 salviaplantor var allt som fick följa med mig hem från mässan.
Det blir att göra ett uppehåll nästa år och stanna hemma från mässan! Eller ……

Mme T

2 kommentarer:

Luna Eks Trädgårdsblogg sa...

Alltid kul att se bilder från en mässa man inte varit på. Tack för titten!
och Hipp, hipp hurra till dig också för att vi är på Expressens lista.

Ha en bra helg
Luna

Laila sa...

Grattis till placering på Expressens blogglista! Hoppas att det strömmar till följare också!
Kram