måndag 13 april 2015

Det odlas även svamp på Gården!

Svamphuset säljer ett kul hus som ser ut som en adventskalender. Det som tittar ut genom de olika luckorna är ostronskivling. Jag har testat/håller på att testa ett hus som jag skickat efter direkt från Svamphuset. Svamphuset var på trädgårdsmässan i Älvsjö och då köpte kusin M ett också.. 
IMG_1691IMG_1692
Först började svamparna titta lite försiktigt ut genom dörrarna!
IMG_1693IMG_1690
Men sen vällde det bara ut hur mycket svamp som helst
IMG_1803IMG_1804
både på framsidan och på baksidan av huset!
IMG_1818IMG_1819
Det här är en fantastisk “gåbortspresent” i stället för blommor som bli oerhört uppskattat.
Ett hus står nere hos barnbarnen & co i Tyskland och ett står hos mina vänner i Lund och jag önskar dem lycka till med odlingen.
Svampen är dessutom jättegod!
I kväll tog vi den första skörden av svamparna på framsidan av svamphuset och av den blev det svampsoppa.
IMG_1817IMG_1821
Vill du ha ett eget hus eller vill ge bort det går det alldeles utmärkt att beställa genom Svamphuset.com(Reklam!?) Noga instruktioner medföljer huset, så man vet hur man ska bära sig åt.Vill man sen ha ytterligare skördar, finns det instruktioner för det med. Prova! Det är jätteskoj.

Mme T

2 kommentarer:

Laila sa...

Det där måste jag skaffa! Men först måste jag kolla upp var husen vill stå - vi kan knappast ha det inne i torpet. Bihuset kanske?
Kram

Anonym sa...

Vi har inte satt igång att spraya vårt hus med vatten ännu. Vi tänkte starta nästa vecka när kommit hem från vår weekend i Prag. Det ska bli väldans spännande!