måndag 20 april 2015

Nu är det på G

IMG_1842 IMG_1843 IMG_1844   
Nu har jag städat och herr Traktor har satt upp nya hyllor i lilla växthuset. Jag har burit ut plantor till stora växthuset. Det är en chansning så här tidigt på säsongen, eftersom det är ett kallväxthus. Termometern visar att det är mellan 5 och 10 grader om nätterna och plantorna verkar stortrivas.
IMG_1835IMG_1841
Nya påhitt: En gammal säng ska bli fler hyllor och uppställningsplats för mer plantor.IMG_1837
Hinkarna ska grävas ner och i dem ska det sättas körsbärstomater, växthusgurkor och växthustomater så småningom. Att sätta i hinkar är ett tips jag fått/läst eftersom det är lättare att bära ut jorden i hinkarna när säsongen är slut, om man har trångt i och utanför växthuset, och det har jag.
Potatisen som jag satte ut i växthuset växer så pass bra att och jag har varit tvungen att fylla på halm ett par gånger. Nu är det bara att hoppas på att det växer lika bra under jorden/halmen också.
IMG_1858 IMG_1859 IMG_1860 IMG_1861
De stora växthuset skuggas perfekt av ett äppelträd utanför, redan nu innan det har fått löv. I det lilla växthuset är de inte något träd som skuggar, och det är dessutom ganska litet, så det blir alldeles för varmt för odling där. Det blir mest arbetsplats och nässelvattenverkstad. Vinrankan får växa i ensamt majestät därinne. Den är också precis på G.
IMG_1850 IMG_1851
Mme T

Inga kommentarer: